Monday 5 September 2011

ke - tidak sedap - an

assalamualaikum & hi to ya'll! tadi aku g keluar ngn kawan aku pegi bukit bintang. meneman si anis nak shopping, tp kesian semua takde size ( kau kene makan+tido doe, bru boleh gemuk lah aku rasa hahaha). lepas jalan punye jalan punye jalan punye jalan, tiba laa masa nye nak balik. sebelum balik, aku mengajak cimok ngn anis g GUARDIAN sbb nak cari APPLE CIDER VINEGAR (ACV).

"ape tu????" - pegi tanye pakcik google.

"kau nak buat ape ngn bende tuuuu???" - pegi tanye pakcik google.

"bende tu sedap ke???" okay tu tak lawak.

pegi cari kt GUARDIAN, ade botol besar je, harga pon dalam rm20 lebih. disebabkan tak mampu, aku pon tak beli. tp aku jenis yg "alang alang menyeluk perkasam, biar sampai basah ketiak". aku pon terus pegi ke pasaraya GIANT yg betul betul kat depan GUARDIAN tu. cari punye cari, ade laa jumpa yg botol kecik, harga rm10. sbnrnye aku tak mampu jugak sbb tak berduit, tp disebabkan abg cimok kita baik hati, die pon belanja aku beli (actually bukan belanja, tp loan je zzzz). aku pon bukan main happy sebab tak sabar nak beli + guna.

mesti korg tertanya tanya ape function APPLE CIDER VINEGAR ni kan? okay laa aku bgtaw. ( yang dah tahu tu duduk diam diam, jgn nak menyampuk) bende ni ade byk khasiat, boleh guna utk kecut kan jerawat, detox,kurus kan badan, masalah sembelit, melambatkan proses penuaan.

"macam mana nak guna???" - pegi tanya pakcik google.

balik je rumah, aku pon try lah guna bende ni dengan cara minum ngn sapu kat muka.

"macam mana nak guna???" - please jgn buat aku bengang

first aku minum air putih yg dicampur ngn ACV ni. rasa macam cilaka jugak la. tp nak sihat punye pasal, minum gak. lepas tu, try buat toner guna ACV ni utk sapu kat muka. hasilnye tak tau lagi. nnt lepas seminggu, aku update okay? so tu je aku nak citer. kaki pon da penat berjalan haha! till the next entry! babai!


No comments:

Post a Comment